Al een tijdje circuleert het lijstje met de honderd blufboeken door blogland.

Een aantal erudiete en/of belezen bloggers publiceerden reeds hun lijstje ‘gelezen’, zijnde o.a.: Michel of Appelogen: 15, Het Radiofonisch Instuut: 12 Ruben: 11, Vuurtorenweg 18: 8, Tales from the Crib: 5, Houbi: 40, yab: 13,5, Lien: 12,5, Patricia: 20, Willie: 21.

U zit vanzelfsprekend vol ongeduld op die van mij te wachten. Wel, zoals te verwachten, heb ik minstens zeventig (70!) van die honderd boeken in mijn bibliotheek staan. Maar heb ik die gelezen dacht u? Natuurlijk niet, die boeken staan er waarvoor ze dienen. Om te bluffen. Ik heb het tenminste goed begrepen.

Anderzijds wil ik u graag de top tien van de meest door mij gewaardeerde, gebruikte én gelezen boeken meegeven. Deze moét je gewoon gelezen hebben om deftig door het leven kunnen te gaan.

  1. Compleet handboek klassieke en trendy cocktails – B. Reed

Tien soorten met Bollie!

  1. Duizend stoelen – Charlotte&Peter Fiell

Als u geen enkele van deze stoelen in huis heeft kan u maar beter direct uw meubilair naar de kringloopwinkel brengen! Zo kan u écht niemand uitnodigen in uw huis voor de aperitief.

  1. Etiquette is hip – Kevin Strubbe

De etiquettebijbel waarin uitgelegd wordt hoe je je niet moet gedragen op hapje-tapje.

  1. Fashion now – Terry Jones& Avril Mair

Wie dit niet in huis heeft mag zich inschrijven op het lijstje van slechts geklede mensen. Met o.a. tips over wat draag ik wel en niet in de stad.

  1. Honderd dingen waar je geen man voor nodig hebt – Alison Jenkins

Nummer zevenzestig: een blog onderhouden. Nummer drieëntachtig: een bibliotheekkast in elkaar zetten om blufboeken in te presenteren. Nummer vierennegentig: tuinmeubilair aankopen.

  1. Katerkillers – B. Reed

Nooit meer een houten kop. Wel wat saai. Het boek dus.

  1. Schoenen – bekende ontwerpen uit de 20 ste eeuw – Angele Pattison&Nigel Cawthorne

Wanneer u niet minstens dertig paar schoenen in huis hebt, dan hoort u er echt niet bij! Met hakbeschermers vanzelfsprekend.

  1. Tassen – bekende ontwerpen uit de 20ste eeuw – Claire Wilcox

Idem Schoenen maar hier is een minimum van tien voldoende. Meer is natuurlijk aan te raden.

  1. Feng shui, the art of living – Rosalind Simmons

Daar gaan we niet meer over uitweiden, begint naar passé te neigen. Staat eigenlijk al op de onderste plank, het laatste stadium voor de papierrecyclage.

  1. The Beauty Bible: From Acne to Wrinkels and Everything in Between – Paula Begoun

Opgelet! Het moeilijkste boek uit de lijst: veel tekst, kleine lettertjes en weinig prentjes! En dan nog in het Engels ook! Ik ben hier nog maar halfweg maar ik ben wel achteraan begonnen. Wrinkels was gezien mijn leeftijd interessanter dan acné.

Zeg nu zelf, hoeveel mensen kunnen hiermee uitpakken??!

volgend bericht: DDMC producties presenteert: de zomergarderobe ->