Exclusief: een blik op MC’s kledingrek met pièces uniques (wegens zelfgemaakt).

Denkt u nu niet dat een deftige dame als ik enkel shopt, blogt, leest, aperitieft en gaat stappen. Een zekere handigheid is me ook niet vreemd. Loop ik fier te koop met het onovertroffen breitalent van mijn moeder, wat mijn eigen activiteiten betreft ben ik iets bescheidener. ’t Kan nooit goed genoeg zijn, ziet u. Al doende leert men echter en ondertussen durf ik al met enige voorzichtigheid opperen dat ik nog iets meer kan dan een rok pimpen. Daarom mag er even gepiept worden in mijn naai-atelier.

Op de kapstok enkel en alleen stukken die ik sinds april jl. zelf gemaakt heb. Negen jurkjes, acht rokken en twee topjes. Met stofjes gaande van aankopen bij Les tissus du chien vert over de stockverkopen van Dries van Noten en consoorten in Antwerpen tot een oud gordijn van één eur van de kringloopwinkel. Al moet ik er wel bijzeggen dat er hier en daar nog een rits of knop mankeert, of nog een zoompje moet ingelegd worden. En dat ik nog niet alles kunnen dragen heb wegens geen zomer(weer). Op aanvraag verstrek ik ook graag meer details met begeleidende foto’s. (Denk ik, hangt van de mood af waarin ik me bevind wanneer het me gevraagd wordt.)

Ik kan het, ma, ik kan het! (of toch bijna)

