Geniaal.

Je laat via via via een paar resultaten van onderzoeken los op de media die gemakkelijkheidshalve voor het publiek in het kort samengevat worden als de bangelijke boodschap dat het nu zo goed als zeker aangetoond is dat mobiel bellen kankerverwekkend is. Heel, maar echt o zo heel erg toevallig breng je een paar weken later een chip op de markt waarvan je beweert dat die de straling tegenhoudt en dus kankerwerend is. Tussendoor jaag je nog wat ouders de schrik op het lijf en zeg je dat eigenlijk vroeger niemand onder de zestien had mogen mobiel bellen  maar dat dit nu veilig en onbeperkt kan. Je hebt het zo perfect getimed dat dit het ideale pakje  kan zijn voor onder de kerstboom en dat slechts voor het luttele bedrag van 39 eur. (Niets is je te veel voor de gezondheid van je geliefden en je bloedjes van kinderen, zelfs in tijden van verminderde koopkracht!) Je slaagt er in dit als uiterst belangrijk nieuws te verpakken waardoor je in alle nieuwsberichten (én gegarandeerd morgen op de voorpagina van uw krant!) je product persoonlijk uitgebreid mag voorstellen en zo goed als geen reclamebudget hoeft te voorzien en diezelfde avond mag je ook nog opdravan in een actua-programma om dit product mede te laten promoten door de CEO van een Famous reclamebureau die verklaart dit product helemaal te zien zitten (en die er ondertussen zelf wel eentje gratis gebietst heeft).

Kopen, en wel vandaag nog, die aandelen van Omega-Pharma, zegt mijn zesde zintuig. (Hoeveel mobiele telefoons zijn er in omloop?)

Nog meer kritische (ernstiger) noten:

kris merckx

kielzog