Met hun snelgroeiend maar onbekend lezersaantal zijn de douchekapjes niet meer weg te denken in en zelfs buiten Blogland. Wat nu volgt is een bloemlezing uit de diverse interviews en reportages in de media:

In de parallelle wereld die de blogwereld is, zijn de douchekapjes een begrip. Ze zijn bekend om hun communicatieve en zelfverzekerde one-liners.  De dames hangen via het internet aan elkaar.  In real-life ontmoeten ze elkaar in hippe eethuizen en exclusieve shops.” aldus een kwaliteitsverslag in een toonaangevende Vlaamse krant.

Ik maak er geen geheim van dat ik het doe om een zo groot mogelijk (professioneel) netwerk uit te bouwen. Mijn huidige belangrijke maar drukke baan in de media met heel wat bv’s en lange dagen op set heb ik gekregen dank zij De Douchekapjes. Mijn baas heeft me verzekerd dat onze blog zelfs een vermelding krijgt op de eindgeneriek van de film.” bekent MC.

Ik zou geen baan kunnen doen waarbij ik niet overdag zou kunnen bloggen” zegt dame Marie.  Ze is on- en offline consulent in duizend en één zaken. “Soms heb ik stress rond één of ander project, momenteel ben ik hoofdzakelijk bezig met procreatie, dat vergt veel multi-tasking en delegeren. Maar dan vraag ik feedback aan onze ‘followers’ (mensen die onze blog lezen, red.).”

“ik wil vooral afstappen van die typische Vlaamse bescheidenheid en het gevoel niets te melden te hebben. Ik wil elke dag de wereld begroeten. Ook al gooi ik daardoor een groot deel van mijn privéleven op het http://www.” besluit dame Nel.

Toch verzeilen lezers of andere bloggers ook vaak irl op onze tot ver over de grenzen bekende thematische borreluurtjes. Het zijn mensen die we zelf ook online volgen. Meestal zie je wel dezelfde mensen, maar het is fijn om ze ook eens in het echt te ontmoeten. Eentje van hen die ons op één van deze legendarische borreluurtjes voor het eerst in levende lijve ontmoette, merkte op “dat we toch minder deftig zijn dan hij gedacht had…”

