Privé-firma’s die om sponsoring voor een commercieel project bedelen, ik heb daar een mening over die momenteel niet ter zake doet. Terwijl ik donderdag toch bezig was met zo’n mails uit te sturen en ik altijd te vinden ben voor een grapje, kom ik ineens op het idee een gelijkaardige mail ook naar zeer goede en vertrouwde bekenden, eigenaars van een carwash. Ik ken hun mening hieromtrent (ook die ivm kafka-administratie en de papiermolen bij de overheid) en ben er zeker van dat ik ze hiermee eens prettig op stang kan jagen. Ik zie hun reactie al voor mij. Het woord ” gratis drank” in mijn mail moet ik enkel veranderen in “het gratis wassen van de auto’s van de volledige filmcrew”. Ik verstuur de (nep)bedelmail op donderdagavond.

Vrijdagvoormiddag rond 11 u. krijg ik een “officiële” mail terug. Ik lig (alweer) plat. Te mooi om voor mij alleen te houden. U mag dus meelezen.

Geachte,

In het kader van de subsidieaanvraag voor het wassen van uw wagenpark gelieve volgende vragenlijst in te vullen en ons deze per kerende post(voldoende gefrankeerd) terug te bezorgen.
Wij behandelen uw aanvraag zo vlug mogelijk.

Voor élk voertuig afzonderlijk:

  1. duid type wagen aan (schrappen wat niet past): personenwagen- lichte vracht- suv- 4×4-hybride-electrisch-anders dan omschreven
  2. chassisnummer
  3. keuringsbewijsnummer
  4. kopij gelijkvormigheidsattest
  5. kopij verzekeringsbewijs
  6. indien ooit betrokken in ongeval: vermelden met omschrijving, eventueel kopij proces verbaal
  7. kilomterstand voertuig
  8. kleur voertuig
  9. laksoort voertuig: watergedragen of solventgedragen
  10. gegevens eigenaar voertuig, specifieer eerste eigenaar, tweede en volgende eigenaars
  11. gegevens inzittenden: rechtsreeks betrokken bij producties, uitzendkrachten, zwartwerkers (kunnen wij niet verzekeren)
  12. medisch dossier(s) bestuurder(s): hartafwijkingen, zenuwpatienten, gehoorgestoorden, mentaal of visueel gehandicapten, gelieve voor deze laatsten ook een attest 717 toe te voegen
  13. bewijs van goed gedrag en zeden voor elk die zich aanbiedt in onze zaak

Algemene voorwaarden:
* Voor 30 wasbeurten per week vragen wij advanced payment, indien uw dossier wordt goedgekeurd wordt dit bedrag binnen de twee jaar teruggestort
* Portretrecht: wij houden ons het recht voor de afbeeldingen van alle acteurs voorkomend in de film te gebruiken voor publicitaire doeleinden in onze carwash
* wij voorzien een nationale carwashdag mét de acteurs
* alle geschillen worden behandeld door de handelsrechtbank van XXX

gelieve uw dossier in te dienen voor 15.00 u vrijdag 6 maart

Hoogachtend
Dienst subsidies “carwash XXXX”
P. Vxxxxxx

i.o
Nxxx Mxxx
Dienst administratie

Zalig om vrienden te hebben die op dezelfde golflengte zitten en die zonder enige verdere uitleg je gevoel voor (bizarre/onnozele) humor delen. (En ja, ik amuseer me goed met mijn werk…)

(Om privacyredenen werden de (plaats)namen vervangen door xxx)


