Onbegrijpelijk maar waar. Radio Donna wordt de vrouwelijke tegenhanger van Studio Brussel.

De medewerkers van Radio Donna hebben donderdag van de directie uitleg gekregen over het nieuwe radionet dat Donna zal vervangen. Dat zal zich vooral richten op jonge vrouwen van 18 tot 30.
In die zin wordt het de vrouwelijke tegenhanger van Studio Brussel, dat eerder een jong mannelijk publiek aantrekt. Het nieuwe net moet weliswaar opnieuw een brede publiekszender worden met een hoger marktaandeel dan de 14 procent van de laatste tijd. Maar door specifiek die leeftijdscategorie naar voren te schuiven, is de boodschap aan de reclamemarkt duidelijk.

Het lijdt geen twijfel dat aan de vernieuwing grondig marktonderzoek is voorafgegaan. In zekere zin keert Donna terug naar zijn roots. Het eerste logo van het populaire net, dat zestien jaar geleden gelanceerd werd, was trouwens een elegante jongedame.

Hoe de nieuwe zender zal heten en klinken, blijft nog afwachten. De muziek zal alvast jong zijn: van de jaren negentig tot nu. Niet echt verschillend van wat het nu is. (bron: GVA)

Voor de tweede keer in minder dan een week mogen we ons douchekapje XL bovenhalen. Dit is toch om te steigeren! Er is dus echt duidelijke sprake van een tendens. Lezers, begrijp ons niet verkeerd. We zijn geen manwijven met tuinbroeken aan, integendeel. We willen geen vrouwelijk overwicht. Wat we willen is gelijkwaardigheid. Die langzaam maar zeker bedongen werd. En daar lijken we steeds weer verder en verder van af te wijken. Emancipatie, hoe wat waar? Leest u vooral nog maar eens aandachtig de reacties op het vorige artikel van de andere deftige dames.

Willen onze jonge vrouwen nu echt zo behandeld worden? Is dit wat jullie echt willen? Aparte fitnesszalen, aparte zwembaden (-uren), aparte nieuwsbrieven, aparte radiozenders. Straks ook nog gescheiden werkplaatsen? Aparte vergaderzalen? Een aparte kantine waar dan kan geluisterd worden naar de vrouwenradio en de vrouwennieuwsbrief kan besproken worden. Onder vrouwen.

Tijd voor actie. Met dames én heren. Of zijn wij nu echt hopeloos ouderwets?

Advertenties