Geachte hoofd en andere redacteur van deze blog,

Ik moet u een bekentenis doen. Ik heb mijn werk verwaarloosd en een zware fout gemaakt. Ik heb een Vlaamse scoop gemist. Bij het opschonen van mijn mailbox ontdekte ik een mail van onze medewerkster Marie van 25 april jl. waarin ze mijn aandacht vestigde op een betoverend filmpje. Het was al op honderden blogs verschenen wereldwijd, maar als er één blog was waar het echt op zijn plaats was, dan was het deze, wist ze me te vertellen. Het is ondertussen al 8,125,384 keer bekeken. Niet slecht.

Ik heb het over het hoofd gezien. Niet de mail, niet het filmpje, dat heb ik meermaals bekeken. Wel de publicatie ervan. Niet gebeurd, heb ik nu ontdekt, al was ik in de overtuiging van wel. Een vergetelheid van mijnentwege. Vermoedelijk wegens andere drukke bezigheden. Was het niet net in die periode dat ik de inventaris moest maken van onze Bollie-stock?

Ter compensatie en als wiedergutmachung een ander filmpje. Het kan niet tippen aan de schilderwerken, maar het is het bekijken waard. Al was het maar om de muziek. Een ode aan de vrouw.

Met welgemeende excuses en ik zal in het vervolg beter opletten.

Collegiale groeten.

