Het is geen geheim dat ik het niet zo heb voor karren.

Winkelwagentjes in grootwarenhuizen, caddy’s op straat. Het is een plaag én hoogst ondeftig. Ik heb het echter nog niet gehad over de kar der karren, de trots van nieuwe vaders, een onuitputtelijk potentieel voor marketeers en het statussymbool voor jonge ouders. De baby-kar. Toevallig stoot ik hier op een magazine, vorig jaar gekocht in Wenen. Met hierin een opmerkelijke rubriek over de mooiste/beste/meest comfortabele wandelbanen voor kinderwagens (Diese Woche: Prater-Hauptallee*Schloss Schönbrunn*Pötzleinsdorfer Park).

Kijk, dit vind ik nu eens een geniaal. Een must voor elke krant. In de weekendbijlage, ter vervanging van de berichten tijdens de week over de snelheidscontrole, buggy-berichten. En op de radio, ter vervanging van de fileberichten van de doorsnee werkdag. Niet de beste, maar meest bezochte buggybanen. Zodanig dat wij weten wat te vermijden.

Vier buggy’s werden gesignaleerd ter hoogte van de Carrefour in Groot-Bijgaarden, vertraging aan de kassa mogelijk. Met gevaar voor verwondingen.

In het Hallerpark is er momenteel een gigantische toevloed van kinderwagens. Aangeraden wordt om een ander bos te zoeken voor uw zondagnamiddagwandeling.

Antwerpen Meir, richting Groenplaats file wegens defecte kinderwagen. Vertraging 5 minuten. File neemt toe.

Een spookbureaustoel annex buggy gesignaleerd op het voetpad van de Dansaertstraat Brussel. Hou uiterst rechts! Ik herhaal: hou uiterst rechts!

Ik ben voorstander. En ter uitbreiding ook van nieuwsflashes ivm buggy’s.

Staking bij de Lijn – Vakbonden eisen psychologische begeleiding voor de chauffeurs van door 4X4 buggy’s met aanhangwagens overspoelde lijnbussen.

Heimwee naar de gestreepte Maclaren overvalt me. Enige variatie: rood, groen of blauw. Met twee accessoires: een warme wollen zak voor baby met dezelfde streepjes en een (luier)zak in dezelfde streepjes om aan de handvatten te bevestigen (die je niet te zwaar mocht laden want dan viel de buggy om wanneer je baby er uit nam).

Opplooien en wegwezen.

het “mannen&auto’s” mysterie

“We call this our fighter”

