Men make een deftige planning voor het nieuwe jaar:

Ik wil per dag een uurtje bloggen. Ik wil per dag een uurtje studeren. Ik wil graag op de hoogte blijven van het nieuws en de actualiteit.

TV kijken vind ik ontspannend. De nieuwe programmatie van Canvas ziet er veelbelovend uit, kwaliteitsseries en geen herhalingen. De avond sluit ik graag af met wat absurde Britse humor.

Ik heb echt mijn acht uurtjes slaap nodig, de avond- en ochtendrituelen niet meegerekend. Anders wordt ik moe en slechtgezind, wat voor niemand aangenaam is.

Omdat er nog een beetje moet gewerkt worden om den brode voltrekt dit gebeuren zich tussen 8u30 en 19u. Gelukkig sta ik nooit in de file.

De warme maaltijd blijft een familiemoment. Een snelle hap voor de buis, daar houdt de huisman niet van.

Dan zijn er nog de bezoekjes aan de kapper en het schoonheidsalon, wil men wat deftig voor de dag komen. En tenslotte vergeten we de beslommeringen van alle dag niet, iedereeen met kinderen en bejaarde ouders kent ze wel.

Even rekenen en tellen: 1u+1u+20min+15min+75min+35min+8u+45min+10u+75min+35min+25min =25u25min

Hoeveel minuten lengen de dagen nu al?

