“Achter iedere deftige dame staat een sterke man,
dat is een waarheid als een koe.”

De eerste bijdrage van een lezer mochten wij al in onze mailbox aantreffen. De huisman getuigt:

“Ik sta volledig achter de carrière van mijn vrouw. Ik heb haar altijd gesteund en gestimuleerd in haar ambitie. Ik ben waarschijnlijk wat men noemt een nieuwe man. Huisman is echter een fulltime maar bevredigende job.

Pas op, het huishouden runnen vergt enige organisatie, de dienstencheque is daarbij een gouden uitvinding. Plannen is de boodschap, want je kan niet met de poetsdienst, de strijkdienst én de ruitenwasser tegelijkertijd een praatje slaan. Dat wordt algauw koffieklets en het is een fabeltje dat huismannen daar tijd voor hebben!

Je kinderen zien opgroeien is uiteraard een echte luxe. Onlangs kocht ik nog een zitmaaier. Hoe de oudste daar plezeir aan beleeft, dat is formidabel om zien!

Ik vind het ook belangrijk mijn gezin gezonde en uitgebalanceerde maaltijden te serveren. Het is een voorrecht om voor de dagelijkse schotel te kunnen samenwerken met topshefs als Pierre Wynants en Wout Bru, hier bij de Delhaize om de hoek.

Ik ben niet het type man dat verwacht dat zijn vrouw hem ’s avonds een biertje brengt op de sofa. Integendeel, ik heb een home cinema mét hoofdtelefoon gekocht, zodat ik haar niet stoor als zij nog dossiers doorneemt.

Ik weet dat mijn vrouw in het weekend graag de verloren tijd met haar gezin inhaalt. Ik begrijp dat zij dan de kinderen eventjes voor haar alleen wil. Ik gun het haar van harte! Ik ga wel in mijn eentje naar het voetbal, ik zit daar niet mee.

Ik weet het, ik ben een witte raaf. De vriendinnen van mijn vrouw benijden het haar wel eens. Ik heb niet gekozen voor de gemakkelijkste weg maar de voldoening is groot.

Mocht ik alles moeten overdoen, dan koos ik opnieuw voor het beroep van huisman!”

