Deftige dames en seks (sex ten gerieve van de googelers), dat wordt balanceren op een slappe koord. “Zwijg er dan over!” kan u zeggen. “Wel” repliceer ik u “’t is niet omdat men er over zwijgt dat het niet bestaat!”

Mijn favoriete schrijfsters zijn ook manhaftig genoeg om het onderwerp niet uit de weg te gaan en eerlijk gezegd, ik lees graag eens hoe het er op een ander aan toegaat.

Ook is het mooi meegenomen dat deze titel een gemakkelijke manier is om de leescijfers wat op te krikken. Want ik heb het van andere bloggers dat sexualiteit hoog scoort in de lijst der zoekwoorden. Plat opportunisme dus deze boekbespreking, om de douchekapjes naar de top te stuwen. Deftige dames, onderschat ze niet!

Maar nu to the point: Goedele Liekens heeft (weeral) een boek geschreven, “Ons seksboek (sexboek)” naar analogie met “Ons kookboek”. Nu moet ik zeggen dat ik een fan ben van het kookboek van de boerinnenbond. Menigmaal heeft het mij uit de nood geholpen toen ik iets van agrarische oorsprong in handen had waar ik echt niet wist wat er mee aan te vangen. Zou “Ons seksboek (sexboek)” misschien ook…?

Là Goedele doet toch een paar uitspraken op sexueel vlak die mij wel aanstaan,zoals:
“Een vrouw moet durven opkomen voor haar sexuele gevoelens.” “Tegen jonge meisjes zeg ik meestal: ga eerst eens tien jaar aan de slag met je eigen lijf en stel je grenzen.” “Het erotiseren van kindermaten is ziekelijk, maat 34, maar daar moet dan wel een E-cup bij gekocht worden.” “Het is niet onze schuld dat wij ingewikkelder in elkaar zitten dan jullie mannen.” “Liefde is het beste glijmiddel.”

Allemaal mooi, maar toch blijven mij een paar cruciale vragen. Zou “Ons seksboek (sexboek)” wel goed staan op de plank naast “Ons kookboek”? Haal ik het in de lokale boekhandel? Je zal zien dat uitgerekend je eigenste buurman dan ook toevallig in de winkel staat. Vertel je het achteloos aan je viendinnen?

En vooral: hoe zit het met ons lezersaantal??

(geschreven door Nel)

