Onlangs verzocht Gerdernissen de 3 deftige dames van ‘De orde van de douchekapjes’ een verslag te schrijven over de geschiedenis en de oorsprong van de badmuts en het douchekapje. Maar noch de plaatselijke bib, noch de Gentse boekentoren, noch het wereldwijde web konden mij enige nuttige of relevante documentatie verschaffen. Meer nog, als men bij google “douchekapje” intikt komt men uit bij Gerdernissen. Waarom niet op deze pagina?!

Een orde zonder geschiedkundige betekenis dus, duizendmaal jammer. Al zeker voor een deftig gezelschap.

Aanvankelijk was ik zelf sceptisch deelachtig te zijn van deze orde, aangezien ik persoonlijk geen gebruik maak van het douchekapje, wegens un-cool en un-sexy, zeg maar.

Maar als bij toverslag verdween mijn voorbehoud toen ik Sally Phillips als Kathy in een serie waarvan ik me niet direct de naam herinner, zag opduiken mét douchekapje. Nu moet u weten dat wij vurige fan zijn van deze dame. Wie durft te beweren dat vrouwen geen humor hebben moet maar eens naar ‘Smack the pony’ kijken, vrouwenhumor van de bovenste plank, absurd en hilarisch, juist zoals wij hem graag hebben.

Aldus verlenen wij Sally Phillips hierbij plechtig de gunst van het lidmaatschap, waarschijnlijk op non-actieve basis (maar zo zijn er nog in het gezelschap), en verklaren het douchekapje absoluut sub-zero-cool.

Bekijk Sally Philips, niet met douchekap maar even gek!

geschreven door NEL

